SZERKESZTÉS ALATT: Társasházi alaprajz

Új társasházak alapításához és meglévő társasházak alapító okiratának módosításához földmérő által készített digitális alaprajzokat szükséges benyújtani a földhivatalba.

A földmérő által készített alaprajzot a földhivatal megvizsgálja és záradékolva visszaküldi. Ezt követően nyújthatja be a megbízott ügyvéd a teljes dokumentációt a földhivatalba átvezetésre.

Új társasház alapításakor a teljes épület összes szintjét, módosításakor pedig csak a változással érintett szint alaprajzát kell földmérővel felméretni.

 Mi az Ön teendője? 

    • Keressen meg minket és kérjen előzetes árajánlatot.
    • Ezt követően felvesszük Önnel a kapcsolatot, egyeztetjük a megbízás pontos részleteit.
    • Adja át kollégánknak a rendelkezésére álló alaprajzokat, terveket
    • A felmérés időpontjában, tegye lehetővé kollégánknak a bejutást az épületbe.

Folyamat: 

  1. Vegye fel velünk a kapcsolatot!
    Kérjük, hogy az egyszerűbb ügyintézés érdekében készítse elő az ingatlan helyrajzi számát. A megbízás alapján megrendeljük a földhivatalból a munkához szükséges adatokat, majd ezt követően időpontot egyeztetünk Önnel a helyszíni mérésre.
    Az alaprajz elkészítésének három alternatívája:

    • Ha az alaprajzok digitálisan rendelkezésre állnak DXF, DWG formátumban, akkor azokat át kell alakítani a földhivatali előírásoknak megfelelően.
    • Ha az alaprajzok csak papíralapon vannak meg, akkor azok csak támpontot nyújtanak nekünk, újra fel kell mérni az érintett szintet.
    • Ha az épületről nincs terv vagy felmérés, akkor természetesen fel kell mérni a helységeket az alaprajz elkészítéséhez.
  2. Egyeztetünk Önnel egy megfelelő időpontot, amikor a kérdéses társasház minden alapító okiratba bevonni kívánt helységét felmérhetjük.

    Alapító okirat módosításakor csak a módosult szintet kell elkészíteni! TIPP 

  3. Előzetesen megbeszélt időpontban felmérjük az épületet
    A rendelkezésre álló digitális rajzi állományok esetén is, a helyszíni felmérésre, ellenőrzésre minden esetben szükség van.
  4. Elkészítjük a szükséges dokumentumokat
    A dokumentációt a társasházi alaprajzok esetében digitális formában és legalább hat példányban papír alapon kinyomtatva kell benyújtani az illetékes Kormányhivatal Földhivatali Osztályára.
  5. Földhivatali vizsgálat
    A földhivatal a földmérő által készített dokumentumokat műszakilag megvizsgálja és a záradékkal ellátva visszaadja nekünk. A záradékolás általában 10-30 napot vesz igénybe (ez Budapesten jelenleg több hónapot is igénybe vehet), és a záradék egy évig érvényes.
  6. Dokumentáció átadás
    A jóváhagyott papír-alaprajzokat és digitális dokumentációt átadjuk Önnek.
    Ezt követően az eljáró ügyvéd az új vagy módosított alapító okiratot a záradékolt rajzaink alapján elkészítheti és a földhivatalba benyújthatja.

A társasházi alaprajz-készítés munkadíja:

A társasházi alaprajz készítése esetén  bruttó 60.000 Forint/önálló ingatlan munkadíjjal számolhat, ami tartalmazza a kiszállás-, a földhivatali adatok- és a záradékolás díját is.

A feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, de a kialakítandó önálló ingatlanok számától függően kedvezmény adunk.

A hirdetés nem minősül ajánlattételnek. Kérje egyedi árajánlatunkat!

Megrendelő

A munkákra írásos megrendelő megléte szükséges

Letöltés

Árajánlat kérés