Új társasházak alapításához és meglévő társasházak alapító okiratának módosításához földmérő által készített digitális alaprajzokat szükséges benyújtani a földhivatalba.
A földmérő által készített alaprajzot a földhivatal megvizsgálja és záradékolva visszaküldi. Ezt követően nyújthatja be a megbízott ügyvéd a teljes dokumentációt a földhivatalba átvezetésre.
Új társasház alapításakor a teljes épület összes szintjét, módosításakor pedig csak a változással érintett szint alaprajzát kell földmérővel felméretni.
Mi az Ön teendője?
-
- Keressen meg minket és kérjen előzetes árajánlatot.
- Ezt követően felvesszük Önnel a kapcsolatot, egyeztetjük a megbízás pontos részleteit.
- Adja át kollégánknak a rendelkezésére álló alaprajzokat, terveket
- A felmérés időpontjában, tegye lehetővé kollégánknak a bejutást az épületbe.
Folyamat:
- Vegye fel velünk a kapcsolatot!
Kérjük, hogy az egyszerűbb ügyintézés érdekében készítse elő az ingatlan helyrajzi számát. A megbízás alapján megrendeljük a földhivatalból a munkához szükséges adatokat, majd ezt követően időpontot egyeztetünk Önnel a helyszíni mérésre.
Az alaprajz elkészítésének három alternatívája:- Ha az alaprajzok digitálisan rendelkezésre állnak DXF, DWG formátumban, akkor azokat át kell alakítani a földhivatali előírásoknak megfelelően.
- Ha az alaprajzok csak papíralapon vannak meg, akkor azok csak támpontot nyújtanak nekünk, újra fel kell mérni az érintett szintet.
- Ha az épületről nincs terv vagy felmérés, akkor természetesen fel kell mérni a helységeket az alaprajz elkészítéséhez.
- Egyeztetünk Önnel egy megfelelő időpontot, amikor a kérdéses társasház minden alapító okiratba bevonni kívánt helységét felmérhetjük.
- Előzetesen megbeszélt időpontban felmérjük az épületet
A rendelkezésre álló digitális rajzi állományok esetén is, a helyszíni felmérésre, ellenőrzésre minden esetben szükség van.
- Elkészítjük a szükséges dokumentumokat
A dokumentációt a társasházi alaprajzok esetében digitális formában és legalább hat példányban papír alapon kinyomtatva kell benyújtani az illetékes Kormányhivatal Földhivatali Osztályára. - Földhivatali vizsgálat
A földhivatal a földmérő által készített dokumentumokat műszakilag megvizsgálja és a záradékkal ellátva visszaadja nekünk. A záradékolás általában 10-30 napot vesz igénybe (ez Budapesten jelenleg több hónapot is igénybe vehet), és a záradék egy évig érvényes. - Dokumentáció átadás
A jóváhagyott papír-alaprajzokat és digitális dokumentációt átadjuk Önnek.
Ezt követően az eljáró ügyvéd az új vagy módosított alapító okiratot a záradékolt rajzaink alapján elkészítheti és a földhivatalba benyújthatja.
A társasházi alaprajz-készítés munkadíja:
A társasházi alaprajz készítése esetén bruttó 60.000 Forint/önálló ingatlan munkadíjjal számolhat, ami tartalmazza a kiszállás-, a földhivatali adatok- és a záradékolás díját is.
A feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, de a kialakítandó önálló ingatlanok számától függően kedvezmény adunk.
A hirdetés nem minősül ajánlattételnek. Kérje egyedi árajánlatunkat!