SZERKESZTÉS ALATT: Épületfeltüntetés

Magyarországon a hatályos törvények szerint minden épületnek szerepelnie kell a földhivatali nyilvántartási térképeken és a tulajdoni lapokon.

A cégünk vállalja az ehhez szükséges felmérések és dokumentációk elkészítését, emellett pedig minden földhivatali ügyintézés terhét leveszik az Ön válláról.

Az épületfeltüntetés során felmérjük az új épületet és elkészítjük az épületfeltüntetési vázrajzot. Ezt követően a vázrajzot leadjuk a területileg illetékes földhivatalba, ahol az épületet felrajzolják az ingatlan-nyilvántartási térképre, továbbá a változásokat bejegyzik a tulajdoni lapra.

Az épületfeltüntetés átvezetéséhez használatbavételi engedélyre van szükség, ezt az építési hatóság adja ki. Fontos információ, hogy az engedély nélkül – bizonyíthatóan 10 évnél régebben – épült épületek esetében – fennmaradási engedély kérhető. Az illetékes helyi önkormányzat építési osztályán kell igényelni „hatósági igazolás iránti kérelem” néven, amennyiben a hatóság az épület meglétét elismeri, akkor az erről szóló tanúsítványt állít ki.

A hatósági igazolás ára jelenleg 20 000 Ft.

A használatbavételi engedély kiadásának feltétele a záradékolt [a földhivatal által jóváhagyott] épületfeltüntetési vázrajz feltöltése az OÉNY rendszerébe.

Mi az Ön teendője? 

    • Keressen meg minket, és adja meg a település nevét, telek helyrajzi számát és az Ön elérhetőségeit. 
    • Egyeztetünk időpontot a felmérésre Önnel (amennyiben nincs bekerítve az ingatlan nem szükséges jelen lennie). 
    • Egy személyes találkozás alkalmával átnézzük a szükséges nyomtatványokat és ha szükséges, segítünk a kitöltésében is. Segítségért forduljon hozzánk bizalommal!

Folyamat: 

    1. Keressen fel minket 
      Kérjük, az egyszerűbb ügyintézés érdekében készítse elő az ingatlan helyrajzi számát. A megbízás alapján megrendeljük a földhivatalból a munkához szükséges adatokat és utána időpontot egyeztetünk Önnel, a helyszíni mérésre.
    2. Egyeztetett időpontban felmérjük az érintett épületet. Személyes találkozón az alábbi kitöltött iratokra van szükségünk, ezeket több tulajdonos esetén legalább egynek alá kell írnia:
      • Ingatlan-nyilvántartási kérelem
      • Megrendelőlap
    3. Elkészítjük a szükséges dokumentumokat és leadjuk az illetékes földhivatalba
    4. Földhivatali záradékolás
      A földhivatal a földmérő által készített dokumentumokat műszakilag megvizsgálja és a záradékkal ellátva visszaadja nekünk. A záradékolás általában 10-30 napot vesz igénybe (ez Budapesten jelenleg több hónapot is igénybe behet), és a záradék egy évig érvényes.
    5. A záradékolt vázrajzot feltöltjük az építés hatóság (ÉTDR) weboldalára.
    6. A feltöltésről az igazolást, a záradékolt vázrajzokat és a számlákat átadjuk az Ön számára.
    7. Ezt a rajzot a tulajdonosnak, a kormányhivatal építésügyi hatáságának kell bemutatnia.
    8. A feltöltött és bemutatott vázrajz alapján 25 napon belül az építésügyi hatóság kiadja használatbavételi engedélyt/hatósági bizonyítványt az épület feltüntetésről, amit megküld a földhivatalnak és kéri az épület bejegyzését a tulajdoni lapra, illetve a változás átvezetését a helyszínrajzra.
    9. A földhivatal a változást átvezeti
      A földhivatal átrajzolja az épületet a térképre és a tulajdoni lapon is megváltoztatja a szöveges nyilvántartást. Erről határozatban értesíti a tulajdonos(oka)t.

 Az épületfeltüntetés költségei egy átlagos családi házra kalkulálva (a feltüntetett árak bruttó árak): 

Munkadíj  60.000 Ft 
Földhivatali adatok díja:  4.000 Ft 
Földhivatali vizsgálat [záradékolás] díja:  800 Ft 
Földhivatali ingatlan-nyilvántartási eljárás díja: 6.600 Ft
Összesen: 71.400 Ft helyett 70.000 Ft

A hirdetés nem minősül ajánlattételnek. Kérje egyedi árajánlatunkat!

Földhivatali kérelem

A hatósági ügyintézés a mellékelt kérelem alapján indul.

Letöltés

Megrendelő

A munkákra írásos megrendelő megléte szükséges

Letöltés